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이광헌 (국립 군산대학교 대학원) 박진성 (전북자동차기술원) 문남수 (전북자동차기술원) 이지선 (국립 군산대학교) 정헌술 (국립 군산대학교)
저널정보
유공압건설기계학회 유공압건설기계학회 학술대회논문집 2010년도 추계 학술대회 논문집
발행연도
2010.10
수록면
63 - 67 (5page)

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Semi-active cabin air suspension system improves driver"s comfort by controlling the damping characteristics of cabin suspension system continuously or discretely in accordance with driving situation. A field test method of evaluating the ride performance of the system has a drawback. It requires a lot of time and money on repetitive test, due to the sensitivity of field test. On the other hand, the test with multi axial hydraulic vibration system can obtain the repeatability of test, better than the field test method. In this paper, the procedures of ride performance test and control logic tuning with the table are presented. Drive files of the table can be represented with the almost same input condition as field test data.

목차

Abstract
1. 서론
2. 주행 조건 측정
3. Lab. test
4. 다축 유압 가진 시스템을 이용한 Air suspension system의 평가
5. 결론
참고 문헌

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