메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
계명대학교 생활과학연구소 과학논집 과학논집 제33집
발행연도
2007.12
수록면
157 - 164 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose of this study was to identify difference of service qualities depend on person and identify affection of service qualities to repurchase intention on health center.
To reach the purpose, 408 persons who are participating health center at least one month in Daegu area were sampled as subjects.
Results of the analysis could be summarized as following
First, Service qualities depends on personalities presents difference. Especially, man above woman and aged man above less aged man considers service as high degree.
Second, Main facility, Program and contribution to community of the center were important factors to decide repurchase intention health center.
Third, Service qualities to affect oral communication such as instructor, staff, program, contribution to community were important factors.

목차

〈Abstract〉
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0