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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
김상균 (국민대학교) 김상섭 (국민대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
958 - 967 (10page)

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Tolerance design of vehicle suspension is an important factor that affects the ride and handling quality and cost of the vehicle. For the optimum design of tolerance, therefore, it needs scientific analysis method about vehicle quality variation due to accumulated tolerances. This paper uses elasto-kinematic analysis tool which includes force element such as bush, spring and etc. To generate hard-point tolerance, component tolerances are accumulated. To analyze effects of tolerance, analysis of handling characteristics dispersion are performed. For the analysis of vehicle handling characteristics dispersion, suspension characteristics data from suspension elasto-kinematic analysis model and concept of cornering compliance is applied. By using vehicle dynamics model, handling characteristics values are computed.

목차

Abstract
1. 서론
2. 현가장치 기구정역학 해석 모델
3. 현가장치 기구정역학 모델의 해석 및 검증
4. 해석 모델에 공차 부여 방법
5. 차량의 전·후륜 코너링 컴플라이언스 모델3
6. 2자유도 차량 동역학 모델
7. 몬테카를로 시뮬레이션을 이용한 산포분석
8. 결론
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