메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정재은 (서원대학교)
저널정보
서원대학교 미래창조연구원 과학과 문화 과학과 문화 제6권 제4호
발행연도
2009.11
수록면
11 - 20 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Music as an art form for expressing and enjoying human feelings and thoughts through the medium of sounds has profoundly influenced human life. In 2007 revised Music curriculum, evaluation is mentioned as it follows: for the evaluation learning which helps to achieve the objectives of the curriculum, various methods of assessment with a high level of reliability and validity should be used according to the nature of the Music program and to learning contents. For this goal, the use of various methods of evaluations, including performance assessment are highly recommended to be used.
This research mainly deals with the adaptation of performance assessment to music education focusing on singing, playing, and creating. In the Initial phase of the study, the meaning of performance assessment in music education was mentioned. Then, actual examples of evaluation for music activities including singing, playing, and creating was described. Finally, based on the analysis, the results and suggestions were added.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 음악교과에서의 수행평가의 의미
Ⅲ. 음악교과에서의 수행평가의 실제
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-405-000257776