메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김영신 (한라공조) 유성연 (충남대학교)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2012년도 추계학술대회 논문집
발행연도
2012.11
수록면
2,837 - 2,841 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this experimental study is to investigate the effects of the compressor performance improvement on the fuel economy in a automotive air conditioning system. The cooling performance tests for compressors are performed in the compressor calorimeter test stand, and then the fuel economy evaluation test in vehicle with the same compressors was done in the climate wind tunnel(CWT). During the fuel economy evaluation test, the compressor driving torque was measured by a torque sensor attached directly on the clutch of compressor. In the compressor calorimeter test of the performance improved compressor, cooling capacity is found to be increased about 2~3%, but COP was worsened about 2~3%. Meanwhile, in the vehicle test, performance improved compressors are found to improve the cooling capacity by 1.7~2.0%, but fuel economy was worsened about 1.0%.

목차

1. 서론
2. 실험장치 및 실험방법
3. 실험결과 및 고찰
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-000184556