메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김남수 (청주교육대학교)
저널정보
한국환경교육학회 환경교육 環境敎育 第26卷 第1號
발행연도
2013.3
수록면
62 - 78 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Climate change skepticism has been influential in various decision-making process regarding climate change solutions by challenging the climate change advocacy which is more dominant position in the climate change debate. This paper compares climate change skepticism with climate change advocacy and then reviews the impacts that the former has made on climate change policy and public perception. The climate change skepticism could be in fact categorized into various positions in a spectrum according to its focus on trend, attribution, impact, solution, personal behavior, and social change. Such understanding implies for climate change education that various positions within the skepticism per se need to be considered rather than climate change skepticism is generally discussed. Meanwhile, climate change skepticism also shares many features with a nonchalent position in general environmental issues. Based on these analyses, the paper suggests implications for education including understanding about nature of science, integration into energy education and sustainable development education, communication and consensus, participatory competency and understanding about learners through qualitative means to evaluation.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 기후 변화 회의론
Ⅲ. 기후 변화 회의론과 기후 변화 교육
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (58)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-300-003096375