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정원선 (자동차 부품 연구원) 이창수 (자동차 부품 연구원) 송현석 (자동차 부품 연구원) 정도현 (자동차 부품 연구원)
저널정보
한국신뢰성학회 한국신뢰성학회 학술대회논문집 한국신뢰성학회 2011년도 춘계학술발표대회 논문집
발행연도
2011.6
수록면
99 - 106 (8page)

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In this study, the analysis technique, which can estimate the temperature rise and thermal deformation of the ventilated disc considering the vehicle information, braking condition and properties of the disc and pad, is developed. The analytical process of the braking power generation during braking is mathematically derived. The thermal energy, which is applied to the surface of a disc as heat flux, is calculated. Then, the temperature rise and thermal deformation of a disc are estimated using FE software, SAMCEF. Shape of the cross section of the disc is optimized according to the response surface analysis method in order to minimize the temperature rise and thermal deformation. The hot judder analysis is done using the optimized disc, and the analysis results are discussed.

목차

요약
1. 서론
2. CAE를 이용한 디스크 열변형 분석
3. 디스크 형상 최적화
4. 최적 신뢰성 검증
5. 결론
참고문헌

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UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-320-003240935