메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Sun-Young Oh (Seoul National University)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제48권 제3호
발행연도
2012.12
수록면
715 - 750 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the use of the demonstratives this/these in Korean graduate students’ research papers in Applied Linguistics. The focus of analysis is on the frequency of their occurrence as determiners and pronouns, the linguistic contexts in which each demonstrative type occurs, and the identification of inappropriate uses. The findings are discussed in comparison with published authors’ use of these demonstratives in the same academic field (Gray & Cortes 2011). The results of the study reveal both similarities and differences between the two groups and disclose typical misuses by the students. The implications of these results for teaching academic writing are considered with some examples of useful exercises.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Method
4. Results & Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-002911866