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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손종현 (부산대학교) 박노길 (부산대학교) 오정한 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제22권 제1호
발행연도
2014.1
수록면
77 - 84 (8page)

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The worm gear is used in the motor drive system of automotive CVVL because of its compactness and self-locking ability. A ZK worm and an involute helical gear can be meshed in order to reduce production cost. However, the gearing is not suitable for the reliability and the NVH problem. To improve the dynamic performances, an optimal design process is considered. The transmission error is calculated theoretically and minimized with the several gear design parameters. An inequality condition such as the teeth interference elimination is added.

목차

Abstract
1. 서론
2. 비공액 치면의 기어시스템에 대한 물림 해석
3. 자동차 CVVL용 웜기어 최적 설계
4. 결론
References

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