메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박은혜 (이화여자대학교) 박신영
저널정보
이화여자대학교 교육과학연구소 교육과학연구 교육과학연구 제45집 제3호
발행연도
2014.9
수록면
167 - 192 (26page)
DOI
10.15854/jes.2014.09.45.3.167

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was investigate mothers" expectation level and actual teaching level of children"s reading and writing by age. The subjects were 1,225 mothers of 3~5 year old children attending kindergartens and child care centers through out Korea. Data were collected by using questionnaires. Study results indicate different patterns of mothers" expectation level, and actual teaching level by children"s age. Parents of 3 year old children showed several peak expectation levels and actual teaching levels. Expectation and teaching levels for 4 year old children were sharply increased and those for 5 year old children closely met levels of contents of curriculum for the first and second grades of primary school related to reading and writing. Results of the study can help reduce conflicts between educational practice related to literacy in early childhood education institutes and at home by a providing basic understanding of aspects, patterns, and levels of parents" requests to teachers regarding the literacy development of young children.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
References

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0