메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김중신 (수원대학교)
저널정보
국어국문학회 국어국문학 국어국문학 제168호
발행연도
2014.9
수록면
93 - 121 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, there are several prospects for the coming era of unified Korea. This paper is a discussion of the language and literature policy in preparation for the unification Korea.
There are three prerequisites for this discussion.
First, it should be a policy for the "reunification Korea" rather than the "unified Korea". Second, it should be the policy for "Ready" rather than "Preparation". Third, it should be recognized by the "Heterogeneity recognized" rather than " Homogeneous secure".
The following is; the nature and orientation of the language and literature education in preparation for unification Korea.
First, the nature of the language education in unification Korea is not nominally unified only the appropriateness of unity. And it should be communication-oriented, not nationality-oriented.
It is not much different aspects in anguages of South and North Korea. Therefore, it is important to consider in "Public about Language(言 衆)" of literary education policy.
But It is much different aspects in literature of South and North Korea. Therefore, it is important to consider in "Korean Teacher(敎師)" of literary education policy.

목차

1. 서론
2. 통일 시대 어문 교육 논의를 위한 몇 가지 전제
3. 통일 시대를 위한 어문 교육의 성격과 지향
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-800-002769056