메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
李尙秀 (부경대학교)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제41집
발행연도
2014.12
수록면
241 - 257 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (13)

초록· 키워드

오류제보하기
The research investigated recent Japanese textbooks in highschool focusing on the articulation of education and curriculum. Specifically, the study investigated the articulation of curriculum vertically and horizontally based on 『NIHONGOⅠ』『NIHONGOⅡ』. Considering these, the author speculated the problematic situation of textbooks and coming assignments.
1) The author researches the difference of language skills in communication about 『NIHONGOⅠ』 『NIHONGOⅡ』 of 2009 amended curriculum.
2) The author researches 『NIHONGOⅠ』 『NIHONGOⅡ』 whether these have horizontal articulation or not.
3) The author researches 『NIHONGOⅠ』 『NIHONGOⅡ』 whether these have vertical articulation or not.
4) The author speculates coming assignments based on 2009 amended curriculum.

목차

1. はじめに
2. 先行?究および本?究の?要
3. 2009改定?育課程における高等?校の日本語?育
4. 考察
?考文?
논문초록

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-910-001088482