메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
李尙秀 (釜慶大学校)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제56집
발행연도
2018.9
수록면
163 - 178 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (13)

초록· 키워드

오류제보하기
This study not only examines “Plurilingusalism” and “Pluriculturalism of CEFR”, but analyzies education, utilized with “Plurilingusalism” and “Pluriculturalism”, in respect of Japanese language education.
It also contemplates education method of “Plurilingusalism” and “Pluriculturalism” First and foremost to do so, this study comprehends various opinions from the perspectives of learners’language education. Furthermore, this study deeply considers class curriculum to be effective in terms of “Plurilingusalism” and “Pluriculturalism”. As a result, it provides three ways to understand and practice them.
1) Even if it is unlikely to have some opportunities to exploit languages they learnt abroad, it is significant to provides provoking images so that learners can be interested in education since learners can keep focusing on education more vividly.
2) The education provides several skills, corresponding to specific situation, to foster both communication ablilities and abilities of social languages.
3) Setting education purposes of the whole class suitable for each individual’s needs. A variety of languages and cultures must be comprehended for further reinforcement of ”Plurilingusalism” and “Pluriculturalism” education. Besides, the new education improves the meta consciousness by forcing the abilities of social languages and language application. The inter-cultural exchanges with voluntary leaners results in not only communication in depth, but the education for nurturing global man of ability. In terms of “Plurilingusalism” and “Pluriculturalism”, this study expects the foreign language education in Korea to be contemplated, starting with this analysis.

목차

1. はじめに
2. 複言語·複文化主義の諸研究及び問題提起
3. 外国語学習についてのアンケート調査
4. 韓国の日本語教育における複言語·複文化能力育成を目指す試み
5. 結びにかえて
参考文献
논문초록

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0