메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
李尙秀 (부경대학교)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제39집
발행연도
2014.6
수록면
361 - 375 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (13)

초록· 키워드

오류제보하기
This study solved Japanese communication to Japanese learner of Korean. In addition, this research studied introducing drama and this is influential to Japanese communication. This research sought for effective Japanese education and suggested definite goal.
1) Japanese communication between grammar education and Japanese education: Grammar and Japanese education make effective education of communication true.
2) communication of Japanese education by suitable grammar education: Making education which would be exploited in actual communication by mixing correct expression of grammar.
3) communication of Japanese education which is able to use correct vocabulary: Rendering vocabulary education and using correct word in situation of communicating.
4) Japanese education of communication in relationship with others: Educating language distinction in situation which same vocabulary is exploited in different way.
5) Japanese education of communication in suitable situation: Educating distinction about same expression can be used for different ways.
6) Further assignment: researching Japanese education of communication vertically and build definite and actual Japanese education.

목차

1. はじめに
2. 先行?究および本?究の?要
3. ドラマを活用した日本語?育
4. 考察
5. 日本語?育への提言
?考文?
【논문초록】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0