메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제42권 제1호
발행연도
2010.11
수록면
71 - 82 (12page)
DOI
10.51979/KSSLS.2010.11.42.71

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study will aim to present a theoretical model that will investigate the process of changes inherent to life aspects of a dance teacher in order to develop a basic theory that can give some comprehensive and in depth explanations about a dance teacher`s life. The study used participation observation, in-depth interviews, related documents collection and so on as the method of data collection. First. the concept of living as a teacher and its categorization, derives all the other one hundred and twelve concepts derived from this, the life with students and the other twenty two subcategories, and six categories essential for the understanding of being a dance teacher. Second, the categorization of a dance teacher`s life style has been initiated by causal factors and comes out from such things as the origin that brings the category of the actual `sense of alienation` that is to say the actual situation. We deduced the result we called the essential idea of being a dance teacher when participants use such an action/interaction strategy. Third, we connected the concept that appear in the construction of the theory related to the fact of living as a dance teacher to six theoretical models, we deduce `discovery of dance teacher`s life as a fundamental category.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0