메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이주현 (이화여자대학교) 김태현 (이화여자대학교) 김경숙 (이화여자대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제24권 제2호 (인문사회과학 편)
발행연도
2015.4
수록면
963 - 978 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of this research is to find the effectiveness of expression activity class on physical education awareness and satisfaction of female middle school students by establishing the relationship between female middle school students’ expression activity class and physical education awareness and satisfaction. In order to achieve the purpose of the research, I have surveyed 700 students, either taking expression activity class or not, within 7 different middle schools in Seoul and Gyeong gi, I have excluded inappropriate data and used 663 surveys as a data analysis. In conclusion, expression activity should be utilized in physical education as very significant criteria, just as competition, challenge, leisure, and health, In current education system, expression activity criteria should be kept, however, the difficulty of teaching and limit of place and facilities keep it from practicing. This is not only due to the lack of ability of teachers, or school facilities. So, in order to solve the fundamental problem, administrative and financial support is mandatory, and college of education or institute of education system should be reestablished. It is important for teachers to learn systematic and various teaching method of expression activity and aware and satisfy it beforehand, to pass on to students, its creativeness and holistic education.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (47)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-692-001443797