메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Saehee Hwang (경인교육대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.15 Number.2
발행연도
2015.6
수록면
327 - 344 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study addresses the question of whether null objects observed in Korean EFL learners’ interlanguage are caused by topic-prominent features, transferred from L1 Korean. It has been suggested that null objects in Korean are licensed by the topic-prominent properties: namely, the topic-chain and the topic NP deletion rule (Huang, 1984; Tsao, 1977; Shi, 1989). However, it should still be attested whether the null objects produced by Korean EFL learners have the same characteristics. A total of 167 Korean college students and 9 English native speakers participated in the study and were asked to complete two different tasks: a discourse-based and a sentence-based writing task. The results showed that null objects were produced more frequently in the discourse-based task than in the sentence-based task. This finding suggests that object-drop in L2 English is closely related to the referent’s recoverability in the discourse context, as it is in L1 Korean. In other words, null objects in the learner language seem to be licensed by topic chains and the topic NP deletion rule, transferred from L1.

목차

1. Introduction
2. LITERATURE REVIEW
3. METHOD
4. RESULTS AND DISCUSSION
5. CONCLUSION
REFERENCES

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-740-001656479