메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Zhangyan Miao (Chungbuk National University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제52호
발행연도
2019.7
수록면
233 - 252 (20page)
DOI
10.17002/sil..52.201907.233

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper delves into some basic properties of topic-prominent and subject-prominent languages focusing on the topic and the subject and examines how Chinese EFL learners perceive English sentences in the topic-prominent language framework. Chinese, as a typical topic-prominent language, puts more significance on the topic-comment structure as opposed to English, in which more significance is given to the subject-predicate structure (Li & Thompson, 1981). It follows that Chinese EFL learners are highly expected to code English sentences according to the basic information structure of their native language, in which a linguistic transfer obtains. For our discussion on this transfer, I have conducted a survey among 40 college students. In the survey, the participants are asked to identify the subject of 9 sentences of 5 different types and then translate them into Chinese. The findings of the survey show that most Chinese EFL learners prominently topicalize the argument phrases which are standing in a canonical subject position, subsequently conforming to the basic information structure of Chinese sentences, which basically consists of the topic and the comment.

목차

1. Introduction
2. Topic vs. Subject
3. Method
4. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-705-000940286