메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조원호 (연세대학교) 윤용진 (연세대학교) 주형철 (가톨릭관동대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제24권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2015.6
수록면
1,285 - 1,300 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research is to identify the effects of the professor types on instructor trust and instructional effectiveness by liberal dance participants. For this aim, subjects were sampled out from those who attended liberal dance class at B, E, H universities in Seoul and 350 copies of questionnaires were distributed to university dance participants during the period of time August 25, 2014 to September 5, 2014. 319 samples out 350 samples through convenient sampling method were adopted as a final data. We confirmend the goodness of fit test of the model, utilizing SPSS WIN Ver 21.0 and AMOS 21.0, and after which we tested each hypothesis. The results were as follows; First, of the sub-elements of professor type, social support, positive compensation, authoritarian behavior had positive influence on performed cognitive function. Second, of the sub-elements of professor type, social support, positive compensation, authoritarian behavior, democratic behavior had positive influence on perceived education satisfaction. Third, professor types had positive influence on instructor trust. Forth, instructor trust had positive influence on instructional effectiveness.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (76)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-692-001660927