메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제12권 제5호
발행연도
2011.12
수록면
247 - 283 (37page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study first aims to gain a deep understanding of the relational benefit and perceived risk as antecedent factors which influence the trust, customer satisfaction, churn intention, and negative word of mouth intention of the insurance services. Above all, this study tries to present a framework integrating the relational benefit and perceived risk. Second, it aims to grasp the moderating effect in the research model by applying to two insurance services(life and automobile insurance) with different service subscription duration. With a consumer survey data, we tested the hypothesized research model. The research results show that most of paths hypothesized in the research model were found significant. Also the insurance product types(life and automobile insurance) with different service subscription duration are shown to have a specific moderator effect. Based on these results, managerial implications for the effective relationship marketing strategy in the insurance industry are discussed. In addition, some limitations of this study and future research directions are suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (91)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0