메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Hak Bong Kim (Pusan National University) Kap Hwan Kim (Pusan National University)
저널정보
대한산업공학회 대한산업공학회 추계학술대회 논문집 2015년 대한산업공학회 추계학술대회 및 정기총회
발행연도
2015.11
수록면
3,125 - 3,132 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In a port, consisting of multiple container terminals, many containers have to be transshipped among those terminals which are called inter-terminal transshipment (ITT) containers. The containers are delivered by different trucking companies based on orders from different shipping liners. However, there are many empty travels of trucks of each trucking company. This study attempts to provide a method for dispatching trucks, in which multiple trucking companies share the orders and trucks to perform the orders, while minimizing the total transshipment costs. A mathematical model, which is developed based on the truck sharing concept, is proposed. Due to the computational complexity, we develop a Lagrangian relaxation to find values that produce a nearly best lower bound. Numerical results are provided.

목차

Abstract
1. Introduction
2. Literature Review
3. Mathematical Model and Solution Procedure
4. Numerical Experiment
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-530-002022986