메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국어학회 한국어학 한국어학 제63권
발행연도
2014.5
수록면
203 - 228 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study observes text reading comprehension of academic purpose Korean learners, and examines how they utilize multiple texts while reading a text. Multiple texts mean integrating several texts that are related each other. First of all, this paper divides multiple texts into six categories based on their purposes: vocabulary check, concept check, context comprehension, understanding the topic, understanding the thesis, and opinion expansion. Then, an experiment was conducted with twenty-five academic purpose Korean learners. Each of the participants was given texts and asked to write a journal about what types of multiple texts they had utilized when reading the text. The researcher of the experiment was able to find out why, when, and what types of multiple texts the participants used. The utilization patterns of multiple texts were different according to a text theme and the participants’ reading competence. This paper analyzed the result of the experiment and discussed how it can be applied to Korean reading teaching for academic purposes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-701-002261817