메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안기정 (연세대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제26권 1호
발행연도
2010.3
수록면
31 - 56 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to bring more awareness to the importance of vocabulary as well as to investigate the effects of text elaboration on reading comprehension and incidental vocabulary learning in Korean as a second language. The expelimental group was provided with elaborated text and the control group‘ non-modified text. Both of these groups took the reading comprehension. open-ended vocabulary, and multiple choice tests. Results showed that text elaboration was more helpful to learners" understanding of contents and learning of vocabulary. Therefore, it was proved that text elaboration is an effective way of modifying reading materials, which can help compensate for the disadvantages of several established text modification methods. In addition, due to the fact that text elaboration had positive effects on incidental vocabulary learning as well as reading comprehension, it is expectded that elaborated texts will contribute to overcoming explicit time limitations of language classes and to developing a variety of options for vocabulary instruction. Lastly, it is concluded that text modification which has restrictively considered proficient learners only can also be applied to all levels of learners.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구 검토
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0