메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yunjeong Choi (고려대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제26권 4호
발행연도
2010.12
수록면
21 - 47 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the effects of modified and non-modified texts on Korean high school students’ reading comprehension between the advanced and intermediate proficiency levels. Two groups of 77 third grade students enrolled in a Korean public high school were tested on the following reading comprehension measures: Recall test, shortanswer comprehension test, and multiple-choice cloze test. The findings revealed that the modified text group performed significantly better than the non-modified text group in short-answer comprehension test whereas no significant difference was found in the recall test and the multiple-choice cloze test. In addition, the advanced students who read the modified text showed significantly better performance in the short-answer comprehension test than did those who read the non-modified text. No other significant differences by the text type were found within the intermediate group. These results were discussed in terms of their implications for the use of authentic text materials in formal schooling and the explicit training for EFL learners.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Method
Ⅳ. Result
Ⅴ. Discussion and Conclusion
References
Author’s Biodata

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0