메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kim, Ji-Eun (University of Seoul)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제57권 제2호
발행연도
2015.5
수록면
191 - 217 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aims at investigating how Korean learners of English use their L1 while reading two different levels of English texts. Through think-aloud protocols and retrospective interviews of three students with different English proficiency, quantitative and qualitative L1 use during L2 reading was examined. The results showed that text difficulty rather than L2 proficiency influences L1 use during L2 reading in general. The quantitative data showed that a high proficient student used less L1 than the other students in the easy text, but unexpectedly she used more L1 in the difficult text, which contradicts Kern (1994)’s hypothesis. On the other, based on the qualitative data, even a high proficient student adopted local processes more often in the difficult text than the easy text. The result implies that text difficulty plays an important role in reading L2 text. In addition, it is assumed that local process practices should precede high level processes, and L1 use for local process practice should not be neglected in L2 classroom but could be taught as one of the strategies that help learners to comprehend L2 texts regardless of students’proficiency.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Research Method
Ⅳ. Results and Discussion
Ⅴ. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-840-001593156