메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이승찬 (연세대학교)
저널정보
한국언어문화교육학회 언어와 문화 언어와 문화 제16권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
261 - 281 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study explores the issue of appropriate level of text to provide learners reading Korean. Therefore, the present study examines whether “text complexity” that has been researched in native language reading education is applicable as a principle for foreign language education, specifically in Korean reading education. This study focuses on the research findings of existing studies, examining each quantitative factors, qualitative factors, and reader and task factors as suggested by CCSS. Furthermore, this study discusses the aspects that must be considered in Korean language education. While discussions on the level of text have been focused on various concepts such as “readability” and “difficulty” in existing studies, they have not considered the reader and task factor. However, within texts that are presented to Korean language learners, text, reader, and task factors must be considered for an overall evaluation. The present paper shows that text complexity can be established as a theory of Korean reading education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0