메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤새롬 (이화여자대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제27권 1호
발행연도
2011.3
수록면
53 - 76 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the optimal lexical coverage of text for unassisted reading comprehension and incidental vocabulary learning. This study was carried out on 44 university students majoring in Korean language studies in Thailand in February, 2009. It examined the effect of 5 lexical coverage (100%, 95%, 90%, 85%, and 80%) on a multiple-choice comprehension test and writing meanings of target words for vocabulary pop quiz. Target words were replaced by nonsense words to avoid the probability of knowing and to adjusting lexical coverage. Results showed that 95% lexical coverage is needed for Korean learners to gain unassisted comprehension and incidental learning. From an educational perspective, this study anticipates to contribution towards adequate reading materials in accordance with the learners’ linguistic level. The lexical threshold can make it possible to choose adequate reading texts and to modify them for learners’ reading ability in addition to helping self-learning vocabulary through reading.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구 검토
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과 및 논의
Ⅴ. 결론
참고 문헌
저자 소개

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0