메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
방성원 (경희사이버대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제38호
발행연도
2016.1
수록면
261 - 284 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As technology advances, L2 professionals begin to pay much attention to the probability of incorporating new technology into the practice of L2 education. The purpose of this study was twofold: 1) to introduce a Korean teaching program that could facilitate pre-service Korean teachers to improve their technology integration instruction, and 2) to verify the effectiveness of the program for a semester. This program would guide the participants (n = 45) to perform a team project, for which they needed to prepare teaching materials by using proper technologies according to purposes and contents of a curriculum. To examine the effectiveness of the program among the participants, this study conducted a survey in accordance with the technological pedagogical, and content knowledge (TPACK) model. The results demonstrated that the program significantly facilitated the participants to improve their TPACK in every sub-category. Furthermore, it was found that at the end of the semester, the participants’ confidence in technology integration instruction increased. Based on the findings, this study proposed a direction to Korean teacher education to improve their technology integration instruction of Korean language.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 설계
4. 결과 분석
5. 결론
References

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-705-002471080