메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서인균 (신경대학교) 이연실 (신경대학교) 서태균 (대전 도안고등학교)
저널정보
한국보건복지학회 보건과 복지 보건과복지 제17집
발행연도
2015.12
수록면
7 - 19 (13page)
DOI
10.23948/kshw.2015.12.17.7

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the socio-demographic factors that may affect academic achievements of high school students. For this purpose, questionnaires were distributed to 542 students of 6 high schools located in Chungcheongnam-do Province and Daejeon Metropolitan City. Frequency analysis, t-test, ANOVA, correlation analysis and multiple regression analysis were conducted to process the data collected from the subjects. The major outcomes from the analyses could be summed up as follows:
First, the comparative analysis of difference in academic achievements according to socio-demographic features showed a statistically significant difference in school grade, religion, health, economic status, timing of smart phone use and hours of using smart phone daily. Second, such factors as health, economic status, timing of smart phone use and hours of using smart phone daily were found to affect academic achievements of the students significantly.
Based on the outcomes of the study as above, discussions were made here to find realistic and political intervention measures to increase academic achievements of high school students.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-338-002464871