메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최광영 (여주대학교) 진승현 (호서대학교)
저널정보
한국영상제작기술학회 영상기술연구 영상기술연구 제23호
발행연도
2015.12
수록면
211 - 228 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
With the open the door policy for Japanese pop culture, it has been over 10 years since Japanese movies were officially imported. Starting with “Hana-bi” directed by Kitano Takeshi, The Eel(1997), The shadow warrior(1980), Narayama Bushiko(1982) were sequentially released.
Although film audiences had been curious about the Japanese movies long before officially seeing Japanese movies in a movie theater, those movies did not satisfy the audiences’ expectation.
Love letter directed by Iwai Shuunji in 1999 dramatically reversed the situation. Love Letter even created a fever of the director Iwai Shuunji. Japanese critics criticized that as Iwai Shuunji was possessed with visualization and focused on the minute detail without the main theme, he just sophisticated the expression and failed facing the reality as it was.
However, the young audience response did the opposite and enthusiastically welcomed his contemporary air and sentiment.
Therefore, this study demonstrates how Iwai Shuunji uses the Rule a third and a balance through comparing Love Letter (1999) with April Story(2003) and intensively analyzes both of them. This study also reveals how the emotion can be effectively conveyed between movie audience and the mise-en-scene he creates.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-688-002642949