메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이준모 (전북대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제25권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2016.6
수록면
1,063 - 1,075 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the relationship between self-esteem, peer relationship and school life satisfaction of high art school students majoring in contemporary dance. The subject was a population of 350 art middle and high school students during the period of time November 30, 2015 to December 18, 2015. The data on 272 students were used for actual analyses and data were processed with SPSS 18.0 for Window and Amos 18.0 for correlation analysis, reliability analysis, confirmatory factor analysis, and structural equation model(SEM). The results of the analysis were as follows: First, self-esteem had positive effects on peer relationship. Second, peer relationship had positive effects on school life satisfaction. Third, self-esteem had not positive effects on school life satisfaction.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (57)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-692-000836245