메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第139輯
발행연도
2016.9
수록면
1 - 38 (38page)
DOI
10.18622/kher.2016.09.139.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzes interviews with 4 preservice teachers and 4 practicing teachers on the issue of significance in world history. With recent studies highlighting the role of teachers in classroom reform, the need to examine and draw from teachers’ expertise is higher than ever. This expert-novice study drew from Harris and Girard(2014) and asked 8 participants to select three significant events out of 22 world history events that they thought to be significant in world history general and significant for middle school students to learn in school respectively. Participants also explained why they thought each event to be significant. The findings suggest that teachers used different criteria in telling general historical significance and instructional significance. Preservice teachers and practicing teachers also demonstrated differences in their selection of events and in their explanations. Such findings underline the complexity and multi-facetedness of teachers’ pedagogical reasoning and the need to revamp the world history teacher preparation program so that preservice teachers could have more experiences in enhancing pedagogical content knowledge for teaching and learning world history and opportunities to grow as successful world history teachers.

목차

1. 서언
2. 역사 교사의 전문성과 역사적 중요성
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 결어
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-374-001352638