메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회이론학회 사회이론 사회이론 제21호
발행연도
2002.6
수록면
300 - 323 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper has examined the failure of the educational policy based on market principles of the last four years of the Kim Dae Jung`s administration. By indicating the seriousness of the problems stemming from this approach, the paper seeks to find an alternative proposal to educational reform based on the principle of `providing a quality public education for all.` To achieve this goal, the following steps need to be taken. First, 7% of the overall GDP must be allotted to the budget for education. Second, elitism in education must be eliminated through fundamental reform of the college entrance examination system. Third, educational system must be based on the principles of equality, universality, and professionalism. Fourth, the reform must strengthen public education and promote democratization of the educational system.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-300-002070840