메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Lee, Jina (Sangmyung University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제66집
발행연도
2017.2
수록면
149 - 169 (21page)
DOI
10.21087/nsell.2017.02.66.149

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, with respect to the perspectives of poststructuralism, studies on L2 learners’/users’ shifting identity(ies) are reviewed. The questions explored in this papers are: first, the distinction between structuralism and poststructuralism in discussing ‘reality’ and ‘identity’; second, what approaches the SLA studies has adopted’; and third, what kinds of limitation those SLA studies face in application of theories and methodologies. My conclusion on these questions, then, is that L2 learner’s identity(ies) is multiple, shifting, and co-constructed through discourse in interaction as practice in community where learning takes place. This perspective, then shows the connection of macro and micro relations through operating decontextualized contexts and problematizing given beliefs and world views.

목차

I. Opening remarks
II . Defining Poststructuralism and Identity
III. Discussion of SLA studies on L2 Learner’s Identity(ies)
IV. Discussion and Closing remarks
Works Cited

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-840-002303030