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학술대회자료
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심재훈 (현대자동차) 차관형 (현대자동차) 전갑배 (현대자동차) 이중희 (현대자동차) 최재일 (현대자동차) 한창수 (현대자동차) 김봉수 (현대자동차) 정유돈 (만도)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2016년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2016.11
수록면
277 - 281 (5page)

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A novel EPB(electric parking brake) system to replace cable puller type EPB system was proposed. For this system, high performance EPB system integrated actuator was newly developed. The superiorities of the developed EPB system comparing with cable puller type EPB were verified via up and down hill hold test, working noise test and working time test etc. In addition, under body package will be better through these results because parking cable can be removed. Also, it could obtain the reduction effect of vehicle weight. Finally, a developed EPB system is expected to be used for large FR sedan.

목차

Abstract
1. 서론
2. EPB 시스템의 종류
3. EPB 시스템 컨셉 설계 및 작동 원리
4. 개발 효과 분석
5. HILL HOLD 평가
6. 작동 소음 평가
7. 작동 시간 평가
8. 다이나믹 파킹 평가
9. 작동 내구 평가
10. 결론
References

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