메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강은석 (동아대학교) 신중달 (동아대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제26권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2017.6
수록면
237 - 250 (14page)
DOI
10.35159/kjss.2017.06.26.3.237

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is based on the perception that the lecture-assessment systems work well in their fairness and necessity when they are customized into specific majors. I divided the problems in lecture-assessment systems into the three categories. First, what are the problems lying in the learners" side? Second, what"re the problems in the side of teachers? Third, what could be done to rectify them? The research method is FGI(focus group interview) which involves research participants and teachers. The findings show that, firstly, learners have such problems as indifference to the system as they are busy athletes or hired workers, and emotionally biased responses to lectures. As for the teachers, they have such problems as misunderstanding that they are evaluated as humans, not the lectures being evaluated, teachers" flattering to the learners to ask better evaluations, the lack of scientific teaching methods, and the lack of self-reflection over the poor evaluations. We need to better manage the teachers with regard to the assessment results, the selection process of who will be assessed, and the scientific selection of assessment items, the finding shows. I hope my research will contribute to developing the basic materials of lecture-assessment systems.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 요약 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-692-001019253