메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강은석 (동아대학교) 박진수 (성균관대학교) 허승은 (을지대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제31권 제2호 (인문사회과학 편)
발행연도
2022.4
수록면
423 - 436 (14page)
DOI
10.35159/kjss.2022.4.31.2.423

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This work is to reveal learners" types of online practical skill lectures in college sport -related majors and teachers" teaching styles, facing the reality that online lectures have become a norm. By showing these patterns, this work is to reflect on desirable teching styles of teachers conducting online practical skill lectures, trying to understand learners" attitudes and to prevent the shown problems from repeating. The way of research is to conduct structural interviews with teachers, teaching assistants, and learners, inducing detailed themes and codes from the bigger themes of learners" studying types and teachers" teaching styles. The research finding shows the learners" types as follows: ideal types(key words: repeat, self-initiation, and autonomy), expected types(key words: limited communication, concentration, feedback), and manipulated types(key words: macro, regulation, class attendence, irregularity), while teachers" types go as follows: ideal types(key words: production, duty, knowhow), expected types(key words: mature, effort, justification, consideration), and manipulated types(key words: deception, re-take, qualities, philosophy). I look forwards to helping guide the future-oriented teaching environment with this finding looking at what is actually going on in online practical skill college education.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0