메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박세윤 (충남대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제26권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2017.6
수록면
321 - 330 (10page)
DOI
10.35159/kjss.2017.06.26.3.321

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study identified the extent to which the relationship between physical fitness and academic achievement appears depending on participants’ learning style. This study recruited 334 high school students (male=147, female=191). As a data collection, the study used measurement results of physical fitness (running-1500m, 1200m, 50m, hand grip, and sit-and-reach) and assessment results of Educational Achievement. These data was analyzed by frequency analysis, Pearson correlation, and regression. The results indicated that those who have initiating, analyzing, and deciding style ranked in the top 20% of physical fitness and academic achievement. The physical fitness had a significant influence on the academic achievement, which was highly correlated with initiating style in case of categorizing learning styles. In conclusion, this study found out physical fitness and academic achievement could differ depending on learning styles.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-692-001019319