메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
남애리나 (아주대학교병원) 이은호 (아주대학교병원) 박정옥 (아주대학교병원) 기은정 (아주대학교병원) 남수민 (아주대학교병원) 박미미 (아주대학교병원)
저널정보
한국간호행정학회 간호행정학회지 간호행정학회지 제23권 제3호
발행연도
2017.6
수록면
239 - 248 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: Today"s clinical nurses deal with complex problems that need accurate evidence for practice and decision making. In this study the effectiveness of an EBP education program was examined. Methods: A pre-posttest design was used for this study and participants were 46 nurses working at a tertiary hospital located in Suwon, Korea. Date collection was done before and after the education program, from July 27 to October 2, 2015. Data were analyzed using paired t-test and ANCOVA with SPSS 21.0. Results: There were significant differences in scores before and after the EBP education program for EBP readiness: belief (t=-5.65, p<.001), implementation(t=-2.89, p=.006), competence (t=-4.21, p<.001), and for evidence-based decision making (t=-16.25, p<.001) by the nurses. Conclusion: The findings indicate that the EBP education program has positive effects on EBP belief, implementation, competence and evidence-based decision making. In the future, it is necessary to reinforce the content of the program in the clinical workplace and to provide continuous education for clinical nurses.

목차

서론
연구방법
연구결과
논의
결론
REFERENCES

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-512-000968850