메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최유숙 (중앙대학교)
저널정보
다빈치미래교양연구소 교양학연구 교양학연구 제5집
발행연도
2017.6
수록면
123 - 142 (20page)
DOI
10.24173/jge.2017.06.5.123

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is a reflection on the undergraduate writing course designed for international students that the researcher herself taught at Chung-ang university during the year of 2016, and also an effort to seek measures for the improvement of the said course. Above all, the success of a semester-long writing course depends on the content of the course, and whether the set goal was attainable. Therefore, a highly practical genre of writing should be learned, and in this process the disparities between the respective languages of the international students should be considered. Furthermore, as additional measures to further boost the efficacy of the course, counseling sessions at the university"s communication center, and tutoring from Korean Linguistics graduate students were recommended. To conclude, the instructor should not only be a specialist of writing, but also of Korean education. It is commendable that specialists with tutoring experience run the writing courses for international students.

목차

1. 서론
2. 중앙대 유학생 글쓰기 강의 사례
3. 유학생 글쓰기 강의 논의점과 개선 방안
4. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0