메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
현일선 (이화여자대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.17 Number.3
발행연도
2017.9
수록면
631 - 653 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study explores the effects of interlocutor proficiency on test-takers" anxiety levels in paired speaking tests. The heart rates of test-takers were measured while they were taking the tests with three different paired-partners who were at the higher, the same, and the lower proficiency levels than them. The data was analyzed by four different time points: 30, 60, 90, and 120 seconds. The results showed that the levels of test-takers’anxiety was affected by the paired partners’ proficiency levels at a statistically significant level. The differences were found in the test-takers" anxiety by 30 and 60-second, and they dissipated as time passed. In turn, the statistically significant difference disappeared by 90 and 120-second respectively. Moreover, test-takers’own proficiency levels were not predictors of anxiety levels. These results indicate that the interlocutor proficiency level is not a factor that seriously threatens the validity of the paired speaking test. Lastly, neither mismatching pairing test-takers nor pairing activities are problematic in terms of proficiency levels in an L2 context.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 결과 및 논의
5. 결론 및 논의
참고문헌

참고문헌 (77)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-705-001342500