메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김나희 (용인대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.22
발행연도
2022.1
수록면
1,327 - 1,350 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to develop a diagnostic assessment of OPIc test preparation in a global corporation context from test takers’ perspectives using the concept of employee-test-taker identity (Kim 2019), guidelines for OPIc test takers (ACTFL 2020, OPIc 2020) and assessment of narrative identity (Kim 2020). Following design thinking procedures (Kim 2019), collected data were interviews with test takers, observation, documentation, field notes and research journal in workplace settings. The results indicated that this test - preparation assessment tool consisted of three sections: test value-oriented, test preparation-practised and English speaking-performed. Each was developed to assess test takers’ understanding of test knowledge, their study methods in test preparation, and their actual speaking proficiency. The findings have implications for future research into revising assessment procedures and operating in various language assessment contexts including global corporations and universities.

목차

ABSTRACT
1. 연구 목적과 필요성
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 시험 준비 진단 설계 및 제작
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0