메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김나희 (단국대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.20
발행연도
2020.3
수록면
692 - 719 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This research aims to design and conduct a case study on a global corporation’s English speaking preparation for an OPIc test, focusing on a personal storytelling task. It also explores a test-taker’s narrative identity development during the course. In order to do that, this study adopted Shin et al.’s(2018a) storytelling-based curriculum including Shin et al.’s (2018b) storytelling textbook, Spencer and Slocum’s (2010) narrative intervention, and Kim’s (2019a) narrative identity construction. During the spring semester of 2018 language course, nine participants employed at the global corporation joined the research and were taught by the researcher. This test preparation consisted of three procedures: pre-test, narrative intervention and post-test. It was found that intervention method was effective in a learner’s narrative identity development in terms of narrative level, narrator information/reflection and narrative mode/interaction. The implications of the paper are to raise awareness of links between test preparation, personal storytelling and narrative identity, focusing on a test-taker’s actual narrative proficiency and identity construction. It is also suggested that there is a need for investigating more teachable, assessable and manageable procedures and guidelines for a teacher to apply to the classroom.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 글로벌 기업의 영어 말하기 시험 준비 교육 사례
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0