메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김나희 (중앙대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.19 Number.1
발행연도
2019.3
수록면
165 - 193 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This action research aims to implement a global corporation’s storytelling-based curriculum, focusing on perspectives of narrative identity. In order to do that, Shin et al.’s (2018a) curriculum and Shin et al.’s (2018b) text book of storytelling were applied to the global corporation’s English language programme. Seven participants employed at the global corporation were joined in the research and taught by the researcher during the first semester of 2018 language programme. The curriculum consisted of two modules: action based and structure based. It was found that learners’ narrative identity were negatively constructed in a context of high stakes language test preparation, experiencing test preparation impact on their identity. However, as storytelling-based learning continued, learner’s narrative identity including narrative level and reflective response was positively developed. It is suggested that there is a need for implementing narrative identity based storytelling programme in a global corporation’s language education by listening to learners’ voices.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 수정된 계획 및 프로그램 실행
5. 내러티브 정체성 관점의 영어 구술 교육
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-705-000551396