메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서종훈 (대구가톨릭대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제65집
발행연도
2017.10
수록면
63 - 92 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines the use patterns of cohesive ties exposed to a certain level of college freshmen’s writing. First, according to the level of learner, the use pattern of the cohesive ties shows that the group that is supposed to be a superior learner uses the cohesive ties more in the actual writing. This shows that the use of cohesive ties is also increased in proportion to the increase in the number of T-units. However, there were no significant differences among the groups in the use distribution by cohesive ties category. Second, there was no difference between the explanatory texts and the argument texts in terms of the use of the cohesive ties according to the division of writing. In the case of essay, the omission was more prominent than the other two. This is because the subjective attribute of the essay is expressed in the actual writing process. This is notable between the two groups
This paper quantitatively examined the use patterns of cohesive ties for a certain number of groups. However, it is difficult to see that the target learners are limited to freshmen in college, It also highlighted the theoretical problem that more precise cohesive ties separation should be done.

목차

Ⅰ. 들머리
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법 및 연구가설
Ⅳ. 연구결과 및 논의
Ⅴ. 마무리
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-373-001494332