메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제38권
발행연도
2005.12
수록면
87 - 102 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper critically investigates the writing theory of constructivism, the theoretical base in 7th curriculum systems of a writing instruction and the practical view of this theory. And it presents a direction of a very desirable writing instruction.
It analyzed features of writing instruction of constructivism and textbooks. This analysis showed learners use schema in creating writing contents. Many students have troubles in creating writing contents and most compositions written by them got to have superficial contents and trite expressions. In short we should focus on methods of thinking.
Writing instruction has to be achieved planned thinking power instruction. Before students express their thoughts in writing, they necessarily have the process of thinking, through which they can think about the topic for themselves, so teachers should focus on the planned and conscious instruction the thought. It is also necessary reading instruction because reading enriches contents of writing and lets students familiar with logical structure of a textbooks.

목차

1. 들머리

2. 구성주의 작문 교육의 특징

3. 작문 교육의 실태와 문제점

4. 사고력 신장을 위한 작문 교육의 방향

5. 맺음말

참고문헌

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-710-015354069