메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.8 Number.2
발행연도
2008.6
수록면
231 - 249 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims at providing a proposal for more effective writing activities based on the followings: (1) comparing Korean and Japanese English textbooks and analyzing their respective styles of writing activities and (2) analyzing a questionnaire on students' attitude toward English writing. The writing activities in the Korean textbook consist of 40.3% controlled writing, 58.1 % guided writing, and 1.6% free writing. In contrast, the writing activities in the Japanese textbook are composed of 30% controlled writing, 30% guided writing and 40% free writing. The Japanese textbooks facilitate the three types of writing evenly, while the Korean textbook heavily relies on controlled and guided writing. According to the questionnaire, the students do not attribute importance to writing even though they think writing is one of the most important skills. Given these results together, it is argued in this paper that the writing activity's style in a textbook should consist of more free writing activities.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 교과서 및 설문자료 분석
4. 결론 및 제언
참고문헌
〈부록〉 : 영어 쓰기학습 활동에 대한 설문지(학생용)

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0