메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박상경 (연세대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제44호
발행연도
2017.7
수록면
263 - 288 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to analyze Korean writing textbooks, and the consequence of this analysis will be useful to advanced level learners whose goal is to obtain higher education in Korea. In particular, this paper examines ‘writing knowledge’ of the advanced level learners of Korean. With regard to writing, knowledge and quality of the writing are closely related. The less knowledge one has for writing, the more difficult one feels towards writing, which might lead them to avoid it out of fear. This paper focuses on advanced learners who will enter universities in Korea. Advanced academic writing text books are included for analysis. The result of analysis by criteria based on previous research on whether learners can acquire writing knowledge through textbooks shows that context knowledge and writing process knowledge are well presented, but it is found that the contents of education for acquisition of content knowledge are very insufficient. This paper suggests a way to present writing knowledge that should be reflected in writing textbook for advanced learners for academic purposes.

목차

1. 서론
2. 선행연구
3. 분석 대상 및 기준
4. 교재 분석 결과
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-705-001196722