메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이제희 (성결대학교)
저널정보
한국영상제작기술학회 영상기술연구 영상기술연구 제27호
발행연도
2017.12
수록면
91 - 111 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In Carol, about a romance in early 1950s New York between a married mother, Carol and a female department store assistant, Therese, Todd Haynes has embraced stories that explore the complexity of sexual and identity politics in the social context of post-war America while obeying the natural rhythm of any love story.
Haynes inspired by some classic films such as Brief Encounter and Citizen Kane, with its methods for binding the viewer to a character but also that structural doubling. And he use point of view, unique framing and blocking, and other formal elements in order to immerse the viewer him or herself into the lesbian love story. Carol and Therese are captured through the careful play of cinematic space, color, and composition in Haynes’own filmic and visual references.
The viewer recognize in the Therese’s desiring gaze an awakening into subjectivity. Her subjectivity or point of view is focalized in this film’s main narrative. Visualization works with the art concepts and soundtrack to diffuse eroticism and anxiety throughout the film. In Carol, Haynes has directed a masterpiece of the new queer melodrama with his unique cinematic strategies.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-688-001663640