메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황재욱 (연세대학교) 조현기 (연세대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제71호
발행연도
2018.2
수록면
365 - 377 (13page)
DOI
10.51979/KSSLS.2018.02.71.365

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study is designed to explore the parents and coach interaction in middle and high school golfer. In the study, 112 parents and 105 coaches were selected as research participants. The data were collected by an open-ended questionnaire and in-depth interview specially designed for the study. And qualitative methodology was used to inductively analyze the data. After analyzing the raw data, the results revealed that the five general dimensions were identified and named- coach role, integrated support, communication and negative evaluation in the Research 1. In Research 2, the raw data themes emerging from the coach formed five general dimensions of the interaction with their parents- communication, integrated support, coach obstacle, exercise performance and coaching method. To commonize the results of the both studies, the factors were categorized into communication, integrated support, exercise performance, and coach attitude. Also to discriminate the results of the both studies, the factors were categorized into negative evaluation and coach obstacle.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-692-001800572